12 Şubat 2016 Cuma

HÜSEYİN SERMET İLE BİRE BİR PİYANO EĞİTİMİ





HÜSEYİN SERMET

1955 yılında İstanbul’da doğan Hüseyin Sermet, 1965 yılında Ankara Devlet Konservatuvarı’na kabul edildi ve Ahmed Adnan Saygun, Ulvi Cemal Erkin ile Ferhunde Erkin’in öğrencisi oldu. 1968 yılında Harika Çocuk Yasası ile Türk Hükümeti tarafından eğitimini sürdürmek üzere Fransa’ya Paris Konservatuvarı’na gönderildi. Paris Konservatuvarı’nda piyano, oda müziği, kontrpuan ve müzik analizi dallarında birincilikler alarak mezun oldu. Olivier Messiaen ile bestecilik, Thierry de Brunhoff ve Nadia Boulanger ile piyano çalıştı. Daha sonra Londra’da Maria Curcio ile çalışmalarına devam ederek eğitimini tamamladı. Hüseyin Sermet Milano’dan Meksika’ya, Londra’dan Tokyo’ya, Paris’ten Sao Paolo’ya, dünyanın birçok önemli şehrindeki tanınmış konser salonlarında konserler vermiş ve Santander’den Yokohoma’ya, İstanbul’dan Monte Carlo’ya birçok ünlü festivallere konuk olmuştur. İçlerinde Mstislav Rostropovich, Yuri Bashmet, Maria Jõao Pires, Ruggero Raimondi ve Michel Portal’ın da bulunduğu tanınmış sanatçılarla, Alain Lombard, Antal Doráti, Lorin Maazel, Semyon Bychkov, Lawrence Foster, Rafael Frühbeck de Burgos, Yoël Levi, Ferdinand Leitner, Emmanuel Krivine ve Naoto Otomo gibi önemli orkestra şefleri ve Paris , Lyon Senfoni Orkestrası, Orchestre de l’Île de France, Monte Carlo Opera Orkestrası, Detroit Senfoni Orkestrası, Belçika Ulusal Senfoni Orkestrası, Liège Senfoni Orkestrası, Tokyo Senfoni Orkestrası, Yomiuri Nippon Senfoni Orkestrası, NHK Senfoni Orkestrası, New Japan Filarmoni Orkestrası, Bergamo-Brescia Oda Orkestrası, İngiliz Oda Orkestrası, Lozan Oda Orkestrası, Katowice ve Krakow Oda Orkestraları, Moskova Radyo Senfoni Orkestrası ve Bavarya Radyo Senfoni Orkestrası gibi topluluklarla beraber konserler vermiştir.

Virtuozluğu kadar besteciliğiyle de tanınan Sermet’in eserlerinden “Réminiscence” 1997′de Empéri Festivalinde çalınmış ve France Musique radyosundan yayınlanmıştır. Tokyo Senfoni Orkestrası tarafından sipariş edilen orkestra eseri “Dream and Nightmare”in prömiyeri 2004′te, İş Bankası tarafından sipariş edilen eseri “Sculptures”ın prömiyeri ise 2006′da yapılmıştır.

Hüseyin Sermet’in yorumladığı kapsamlı sayıdaki albumleri Naïve, Harmonia Mundi ve Erato ödüllerine layık görülmüştür. Ravel solo piyano eserleri, Alkan’a ithaf ettiği üç albümü dünyanın en önemli müzik ödüllerinden Diapason d’Or de l’Anée’ye layık görülmüştür. Son olarak Maria  João Pires ile birlikte yorumladığı Schubert’in eserlerinden oluşan 4 el piyano albümü ve Liszt’in geç dönem eserlerinden oluşan albümleri de bu ödüllere layık görülmüştür.

En son Lawrence Foster şefliğinde Hong Kong Filarmoni Orkestrası, Hans Graf şefliğinde Seol Filarmoni Orkestrası, Krzysztof Urbański şefliğinde Trondheim Senfoni Orkestrası, Sir Roger Norrington şefliğinde Deutsches Senfoni Orkestrası ile verdiği konserlerin akabinde, 2013/2014 sezonunda Tokyo Senfoni Orkestrası, Osaka Filarmoni ve Tayvan Ulusal Senfoni Orkestrası ile konserler verecektir.


Senfoni Orkestraları ile verdiği sayısız konserler dışında, Londra  Queen Elizabeth Hall – Piano Series,  Paris’ Cité de La Musique, Munich’s Cuvilliés-Theater, Schleswig Holstein Musik Festival Copenhagen’s Tivoli, Lisbon’s Dias da Musica, Oxford Piano Festival,  Lille Piano Festival chamber recital in Lyon with Renaud and Gautier Capuçon gibi dünyanın en saygın ve prestijli mekanlarında festival ve özel serilerde solo resitaller vermiştir. Bu kapsamda vereceği gelecek resitali National Centre for the Performing Arts Beijing’de gerçekleşecektir.

Yaşamını halen Paris’te sürdüren , verdiği sayısız konserler ile dünyanın önde gelen konservatuar ve üniversitelerinde konuk sanatçı olarak eğitim veren, sanatı ile ön planda ve dünya çapında otoriteler tarafından tanınan Sermet, ülkemizi dünyada temsil eden, eşine az rastlanır mütevaziliği ve eğitime verdiği önem ile ülkemizin en kıymetli değerleri arasında yer alır.

“Beethoven’s Piano Concerto No. 4 is the realm of lyricism and detail - Sermet interprets its transparencies with liquid tone and great agility. The scales flow luminous and light; here and there the startling chords, played with strength, are like signposts, elements of contrast – to then quickly return to the gentle game of lightness and cantabile playing.  Rock solid trills, amazing sudden pianos in those passages where Beethoven’s piano becomes as light as a musical box, tinkling as if by magic” (La Stampa, November 2010)
“Most impressive was Sermet’s delicacy and his remarkable ability to terrace his tone to elucidate textures… A remarkable, memorable recital.” (International Piano, April 2010)